Jak už asi víte, udála se velká věc: Axl udělal ve dnech 11., 12. a 15. 12. 2008 taková "interview" s fanoušky, prostě pokec přes chat, konkrétně přes fóra www.heretodaygonetohell.com, www.mygnr.com a www.chinesedemocracy.com. Pro fanoušky jsou tyto pokecy obrovským zdrojem informací, neboť vzhledem k tomu, že něco podobného udělal Axl poprvé v životě, dozvídáme se zde věci, o kterých jsme doposud mohli pouze spekulovat, ozřejmuje se zde leccos z historie i současnosti Guns N' Roses, jeho soukromého života, atd.
Původně jsem chtěl přeložit všechno, ale pak se objevil chat č. 2 a 3, což množství materiálu navyšuje na pro mne v současnosti nezvládnutelné množství (čas...). Takže nejdříve sem dám ty nejzajímavější otázky a odpovědi, a později sem snad doplním celý zbytek nebo alespoň to hlavní (a časem možná všechno).
Axl – překlad 1 (11.12.2008)
Část první – nejdůležitější (nebo aspoň ne ty úplně irelevantní) otázky.
Poznámky:
- Ne vždy jsou dotazy od fans v originálním znění, místy jsem je upravil, nicméně Axlovy odpovědi jsou v podstatě doslovné.
- Vokativ „Axle“, jak by se měl správně psát v českém překladu, se mi zdá zcela tragický (stejně jako koncovky –ová u jmen jako Monroeová, Christieová, ... fuj), takže zachovávám v 5. pádě formu „axl“, ač je to v češtině kapku nekorektní, případně oslovení vynechávám.
- Texty v kurzívě jsou moje poznámky (ne všichni jsou obeznámeni s různými podrobnostmi ohledně kapely atd.).
- Zatím tu budou drobné chybky atd., časem to upravím. Just a little patience...
- Jednotlivé části mého překladu budou odděleny slovem "pokračování".
-
Q (question, otázka od fans): Proč zrovna Dexter? (Axl měl v chatu nickname „Dexter“.)
A (answer, odpověď, Axl Rose): Je to (televizní) pořad a moje kočka je po něm pojmenovaná. Ona je metodický zabiják.
Q: Hej, Axl, jak to jde? Chtěl jsem se zeptat, jestli máš nějaký dobrý vzpomínky na UK tour 2006, konkrétně na červencový koncert v Glasgow?
A: Glasgow bylo skvělé. Myslím, že to bylo tam, kde se pódium hrozně klouzalo. Vypadalo to jako zavodní dráha nebo tak něco, ne?
Q: Mám dojem, že ta závodní dráha, o který mluvíš, byla na show Download 2006. Možná se pletu.
Tvoje minulost je spojená se skotskými kilty a skotskou krví, že? :)
A: Moje chyba. Bylo to outdoor (venkovní), nebo in? Měl jsem teda na mysli outdoor představení v Donningtonu. Možná to byla dráha pro koně, čemuž vy omylem říkáte fotbalový hřiště! :)
Site je trochu zpomalený, takže mám problémy odpovídat...
Q: Axl, díky za Chinese Democracy, o čemž si osobně myslím, že je to tvoje nejlepší práce. Jaký je tvůj tip na album roku? A slyšel jsi nové album Metallicy?
A: Naše, samozřejmě!! ;)
Ano, líbí se mi to.
Q: Budete mít příští rok tour po Austrálii a na kdy to vidíš?
Pokud by jsi mohl znovu spolupracovat s Bucketheadem, chtěl bys ho jen do studia, nebo bys ho přivítal i v sestavě na koncerty?
A: Austrálie je skvělá a publikum je tam fakt živé. Zatím žádné plány, ale jsem si jist, že nějaké budou.
Nemám žádné problémy s Bucketem. Je těžké říct, co bylo skutečné a co ne, co se týče věcí, které nám řekl Merck (Mercuriadis, bývalý manager kapely, vyhozený v prosinci 2006). Rozhodně by byl v nějaké formě vítaný na našich tour za předpokladu, že budeme mít oba ve stejný čas zájem a dojdeme k nějakým rozumným podmínkám. Pro mě osobně to byl s Bucketem na turné nářez a on do toho dával hodně. Jak se věci zaonačily, nějaké city byly raněny a leckdo bohužel využil našeho mlčení a nevědomosti veřejnosti ve svůj vlastní prospěch a na účet Bucketa i náš.
Q: Jako rodák Columbie se musím zeptat: v roce 1992, když jste hráli November Rain v Bogotě (v listopadu), pršelo.
Ne, počkat............ lilo jako z konve. :)
To bylo divný, co?
A: Velmi surrealistický a náboženský pocit. Stejně tak když nás honili vojáci v letadle, jak jsme rolovali po runvaji a padali odtamtud!!
Q: Prosím, řekni nám, jestli Robin (Finck) je venku z kapely, nebo ne. Protože jinak budeme číst několik threads (témata na chatu) o tom, jak „Axl chce zpátky Robina/Bumble/Richarda“ během celého příštího roku, a tyhle threads nás fans nové sestavy otravují.
A: Je to fakt tak, jak to je. Zatím žádná rozhodnutí od něj, mě nebo nás, o kterých bych věděl.
Když jsme na tour, pracujeme ve studiu nebo je nějaká společenská událost jako večeře u kámoše či party nebo tak, jsme spolu. Ale jak lidi stárnou, mají svoje vlastní životy. Stouni taky nechoděj na bowling každý úterý, atd.
Robin vede jeden z nejneobvyklejších životů, o kterých vím, počínaje visutou hrazdou za domem a televizí na záchodě konče. Robinova práce na příštím albu je hotova, takže teď tu nemá moc na práci kromě pochybného promo, a on je radši na pódiu.
Spíš jde o to vidět, jak se věci mají, když se Guns rozhodnou, že je správný čas na turné, a jestli jsme schopni se na něčem dohodnout, abychom s tím byli oba spokojeni a mohli s tím v tu dobu žít.
Q: Ahoj!
Jen by mě zajímalo, co ti brání v častějším hraní na kytaru naživo!
A: Dovednost.
Q: Axl/Dexter, balím si věci do auta a jedu z Arkansasu do L.A., abych zkusil hudební kariéru. Nějaké rady? Nebo si mám jen nasrat do kalhot, potápět se a plavat?
A: Následuj srdce, neprodávej se a přečti si každou knížku o hudebním byznysu, co seženeš.
Q: „Catcher“ je jednou z nejlepších písní na albu, proč tam nehraje Brian (May, kytarista Queen, který nahrával kytarové sólo na demo této písně)?
A: Je tu několik důvodů, žádný z nich není tak velký a rozhodně nejde o zlomyslnost či přehlížení.
Zaprvé, samozřejmě jsem věděl, že různým lidem se ten song líbí, ale ten zájem o Briana se ukázal veřejně, až když jsme se s Guns trochu pohnuli. Vlastně moc lidí se o to nezajímalo a většina komentářů byla zaměřena na to, proč by tam podle jejich názoru měl být Slash.
Brianovo sólo samotné je pro mě osobně favoritem a já skutečně nechápu, když je taková rocková legenda, proč to lidé neocenili mnohem víc.
Vlastně všechen ten uvedený feeling a emoce měly hodně co dělat se mnou a Seanem (Beavanem, managerem), a ty části jsem vybral z Brianových různých zkoušek, verzí, cvičení atd., abych se ujistil, že všechny ty elementy máme v jedné verzi. Je to kompletně zkonstruováno ze sekvencí, které byly založeny kolem jedné konkrétní melodie, co Brian zahrál na jedné zkoušce. A přestože Brian vypadal, že je alespoň veřejně celkem pro, bohužel v té době nebyl s naší prací moc spokojen.
Pamatuju si, jak jsem koukal na Briana stojícího po mé levici, zírajícího na velké repráky ve studiu a trochu zděšeně říkajícího: „Ale tohle není to, co jsem hrál.“
Sean Beavan ani já jsme se v žádném případě nepokoušeli si Briana znepřátelit, jen jsme prostě udělali, co bylo potřeba, a pokusili se udělat to nejlepší, abychom dostáli našich rozhodnutí.
Q: Axl, pořád trváš na žalobě Dr. Peppera?
A: Jasně, ale akce, které dosud proběhly, se mnou neměly nic společného, jde to mimo mou kontrolu; jak jsem řekl našemu týmu, koho to teď kurva zajímá, teď máme na starosti desku.
(…)
Možná to ten chlápek, co to původně rozjel, myslel dobře, ale celé to nakonec zatrpklo a možná to tak připadá jen mně, ale vypadá to, že prostě jenom chce trochu moc pozornosti, takže...
Q: Sorry, že to píšu znova! Já jen... Takovouhle šanci nemám každý den!
Přemýšlíš ještě občas o spolupráci s Jeffem Lynnem (viz wikipedia), myslím, že vy dva byste byli dohromady kurevsky úžasný.
Dal bys někdy neznámé kapele šanci, aby vám předskakovala?
Co si myslíš o Double Fantasy? (album Johna Lennona) (…)
Viděl jsi film The Aviator, co si o něm myslíš, je to můj nejoblíbenější.
A: V současnosti ne, ale je to je to můj opravdový hrdina.
Rozhodně.
Jsem velký fanoušek Lennona.
Chčiju vždycky do sklenic, akorát že já je házím na lidi!! :)
Q: Kdy se bude otvírat online shop?
A: V našem prodejním materiálu jsem nebyl moc zapojený a důvod je ten, že po několik let v tom byl z právního hlediska bordel. Jak asi většina z vás neví, nedávno jsem byl opět žalován Duffem a Slashem kvůli nějaké nejasné "Merckurovině" (viz Merck Mercuriadis), o které jsem nevěděl a neměl s ní co dočinění. Naštěstí se to vyřešilo, ale bylo to nepříjemné a smírčí řízení nějakou dobu trvalo.
Merck předělal naše zboží a do našeho novějšího stylu podvodně zařadil více starého, takže se to překvapivě v porovnání s novým prodávalo méně, ale to není žádná novinka.
Na co se těším, je zařazování nové tvorby (artwork) do našeho zboží a že si objednám i pro sebe. Myslím, že se vám hodně z toho bude líbit. Můj hlas jde pro „How Are You“ granát a téma „Sorry“ automatické pušky na tričkách, atd.
Q: Co říkáš na umělce tvořící cover verze vašich songů?
A: To záleží, ale obecně je to skvělý.
Q: Hey, Axl, jaký je tvůj neoblíbenější song buď z Chinese Democracy nebo z (zatím) nevydaného alba?
A: Bridge (v hudbě) v „Elvis Presley and the Monster of Soul“ neboli „The Soul Monster“ (pracovní název Leave Me Alone), což bez pochyb skončí jako „Soul Monster“.
Myslím, že to je náš nejvíce blacksabbathovský moment. Zpíval jsem to na vánočním večírku. Podle mého názoru ta nejdrsnější (meanest) část čehokoliv, co jsem dodnes zpíval. I když je mi jasné, že až si to lidi poslechnou, možná nebudou souhlasit, ale my jsme cítili, že to byla taková vánoční pohlednice nefalšovaného jedu, abych tak řekl. Později jsem se už cítil mnohem líp.
Q: Vím, že teď fakt hodně předbíhám, ale máš nějaký prozatímní plán, kdy bys rád viděl venku vaše další cd?
A: Ne, možná ve stejný čas na stejném kanálu příští rok, ale to se ještě uvidí.
A: Někdo mi dejte seznam všech údajných názvů songů najednou a já vám řeknu, které jsou pravé.
Q: Atlas Shrugged, No Love Remains, Take That When Love Collides... tyhle si pamatuju. (je jich mnohem víc, škoda, že tam nenapsal někdo erudovanější)
A: Jenom Atlas.
Q: Ahoj,
existuje v minulosti něco, na co se teď ohlídneš a říkáš si, že bys to býval mohl vyřešit jinak; dále jaké jsou tvoje naděje pro GN'R do budoucna?
Mám cyclothemii a občas mám tenhleten pocit, že nemůžu být s lidma a potřebuju vlastní prostor; jak tě bipolární porucha ovlivňuje, jestli ti teda nevadí, že se ptám?
Ještě jednou díky, že tohle děláš.
A: Samozřejmě, ale ve světě zábavy a sporů...
Nebyla mi diagnostikována bipolární porucha i přes nesprávně interpretované výroky, jež jsem udělal dříve, abych se tomuto vyhnul. Bohužel vznikla spousta zavádějících a nekvalifikovaných spekulací o různých událostech, ale rozhodně se ztotožňuju s tím, že potřebuju svůj vlastní prostor.
V mém světě všechno bipolární znamená (a tímto se nechci dotknout nebo znevažovat ty, kteří trpí skutečnou poruchou, nebo lidi s nimi ve styku), že se toho někdo snaží lacině a nevzdělaně využít nebo tvrdí, že jsem bipolární, aby ospravedlnil, proč by měl dostat finanční úhradu za nějakou blbost, kterou si vymyslí. Naštěstí se ukázalo, že tahle cesta nikam nevede.
Q: Axl,
- jaký je tvůj upřímný názor na to, proč se stará sestava rozpadla?
- Jaký je tvůj upřímný názor na to, proč trvalo Ch.D. tak dlouho, než vyšlo?
Myslím, že na to se chce zeptat většina lidí, ale neodváží se...
A: Dva skvělé, ale komplikované dotazy a souhlasím s tím, že lidi chtějí znát alespoň můj pohled na věc.
Ne že bych se jim chtěl vyhnout, ale zaslouží si víc místa, než jim tu můžu věnovat, jelikož se v tomhle už nějakou dobu pohybujeme. Ale během nadcházejících týdnů a měsíců chci oficiálně promluvit o několika věcech, přičemž na tyto bude brán hlavní zřetel. Co můžu říct teď, je, že vám byla řečena spousta věcí, kterými se jiní jen propagovali a z nichž pro žádnou fakticky nemají podklad. Je to komplikované právně, finančně a požralo to celkem velkou část mého života.
Deska Chinese, kterou možná máte, nemá daleko do zázraku skoro v každém aspektu, a stejně tak i to, že ona i já existujeme i přes tyhle bizarní a hnusné podmínky za posledních 15 let.
Díky všem a díky za podporu a kladné komentáře jak dnes, tak za ty roky. Doufám, že to brzy zopakujeme, možná dřív, než byste čekali! A neodstrašili jste mě, já jsem se jen spálil a radši bych nemluvil o věcech, ktzeré mohou pro některé znamenat mnoho.
Ještě jednou dík.
Peace,
Axl.
A "Checkmate" je falešný název.
Pracovní název je Jackie Chan. ;)
V tutéž noc Axl chatoval na MyGNR. Zde jsou některé komentáře týkající se GN'R, zbytek později.
Chat 1, část 2
Q: Mám pro tebe jednu otázku. Proč fanoušci znova nevidí na pódiu tebe, Slashe, Duffa a Izzyho dohromady?
A: Bylo vám toho za tu dobu tolik nalháno a řečeno takové množství scestných informací, že rozebírat to všechno tady je prakticky nemožné. Časem vyjde hodně najevo, pravda byla venku už dlouho, jenže to člověku nedá, co chce, takže se tenhle tanec opakuje znovu a znovu.
Q: Díky, že jste v Melbourne hráli Rocket Queen. To červený kolo bylo úžasný.
A: Myslím, že je to ve videu k Better. Nejsem si jistý, jestli jsme to nevystřihli.
Q: Jenom rychlý dotaz. Axl, jak je možné, že vždycky chodíš na pódium na koncertech tak pozdě? PS: Miluju tě, chlape!!!
A: Byl jsem noční typ už od dob, kdy jsem se plížil z domu už na střední škole. Se starými Guns jsme preferovali čas 12AM nebo tak nějak. Když jsme se pak dostali do divadel atd., samozřejmě se to změnilo, ale uvnitř mě se to nezměnilo nikdy. Nezáleží na tom, co dělám, takže obecně jsem víc sám sebou. Nedělám to proto, že bych chtěl naštvat někoho, kdo má naplánovanou dřívější hodinu, prostě je to moje osobní volba.
(...)
Co se týče chození pozdě, dělám to tak celý svůj život. Izzy z toho šílel, ale vždycky si to mohl sám zkontrolovat a svobodně uznal, že jsem dělal něco důležitého, a ne že jsem koukal na basket apod.
Q: Axl, vážně máš dvě nebo tři alba dalšího materiálu?
A: Pro teď se budeme koncentrovat a soustředit naši pozornost na tohle album, ale řekněme, že jsem o tom vždycky přemýšlel jako o dvojalbu.
A nic ve zlém, ale nikdo se tu nesnaží mluvit v podobenstvích. Ty problémy jsou trochu více komplexní, než by se komukoli líbilo.
Q: Chtěl bych vědět, proč se tolik vyhýbáš tisku. Myslím, že to rozhodně škodí prodejnosti alba; chci říct, neudělal jsi dokonce ani jedno interview. Vím najisto, že by ses dostal hned na několik obálek časopisů... Tak proč to neuděláš? Proč jsi takový poustevník, samotář?
A: To je tvůj názor a klidně může být pravdivý.
To, co chci říct, mnoho lidí netouží slyšet.
S naším týmem jsme zvládli vyjednávat přes horu problémů, abychom byli schopni vydat to album. Věřím, že v rámci těchto vyjednávání jsem si zařídil dohody, závazky a ujištění, která by zahrnovala také reklamní strategii, na čehož promyšlení jsem měl samozřejmě dost času. Bohužel, tyhle věci se nikdy neudály, a jak se deska blížila k vydání, společnost si dělala věci po svém, jako standardní byznys v obvyklém módu.
Q: Proč jste změnili "The Blues" na "Street Of Dreams"?
A: "The Blues" byl můj první pracovní název a nikdy jsem s ním nebyl spokojen v tom smyslu, že jsem cítil, že tenhle název by měl být použit na písničku, která by byla víc založená na blues. A tady v Hollywoodu s tou uličkou slávy atd. jsem vždycky viděl tyhle představy, když jsem si na to vzpomněl. Taky se mi líbí myšlenka, že má ten song dva možné názvy.
Q: Jsi vůbec v kontaktu se Stevenem Adlerem? Nemám na mysli hraní s ním nebo tak, ale jen tak ho podpořit.
A: Stevenovi určitě přeju to nejlepší a v duchu doufám, že dojde nějakého klidu a bezpečí. Co se týče přímého kontaktu, tak ne. Bohužel se věci za příliš krátkou dobu příliš zkomplikují. Ve Stevenově mysli jsem ten, kdo má moc a klíč k jeho štěstí, takže se ze mě velmi rychle stane ten špatný.
Q: Bylo zmíněno video k Better. Máš nějaký návrh na datum vydání a jak to bude vypadat – jaký styl videa se chystá, záběry z koncertů nebo nějaké dramatičtější téma? Skvělý song. Nemůžu se dočkat, až uvidím, co jste, chlapi, k tomu vytvořili...
A: "Brzo" je to slovo, za týden nebo tak.
Q: Ahoj, odvděčí se ti Mickey Rourke za to, že mohli použít Sweet Child O' Mine ve Wrestlerovi, tím, že by hrál v novém videu Guns?
A: Mickey ve skutečnosti souhlasil s tím, že by se hrál Shackler (možná přímo Shacklera, v originálu "to play The Shackler"), pokud bychom pro to měli udělat video.
Q: (...) Zajímal by mě tvůj vztah s Mickey Rourkem, jak dlouho se znáte a máš nějaké "zajímavé historky" z těch dob? Zdáte se mi trochu podobní co do charakteru a čím jste si prošli, taky jste měli ve stejnou dobu takové "comebacky" (...)
A: Mickey a já jsme se zas tak moc nestýkali, ale za ta léta máme hodně společných kamarádů. Vždycky nás hodně podporoval. Já jsem byl taky vždycky jeho velkým fanouškem. Nejspíš je pro nás oba lepší, že jsme se tenkrát zase tak moc nestýkali!!
Q: Koho posloucháš z pravého (hardcore) blues? Já jsem bluesový zpěvák a z tvojí práce poznám, že sis přinejmenším našel cestu k několika bluesovým nahrávkám.
A: Bessie Smith, Zep 1 (Led Zeppelin), Robert Johnson, Tumbleweed Connection, Janice (Joplin).
Q: Axl, co si myslíš o Portugalských holkách?
A: Hodně!!
Q: Je song Atlas Shrugged tak epický jako kniha? Kdo je tvoje nejoblíbenější postava?
A: Ten song nemá tak moc společného s knihou kromě toho snažit se dělat to, v co věříš, a věty o ramenech, co nejsou dost široká.
Q: Existoval někdy cover (obal) B a C pro Chinese Democracy?
A: Ano, existují. Jsou další dva obaly a pravý booklet; totiž všechny tyhle věci budou v nějaké formě brzo k dostání. Byl to ošklivý boj, který nikomu nedával moc smyslu. Pokud to někoho zajímá, booklet a přebaly byly vždycky něco, pro co jsem byl nadšený, a vydat album s neschváleným a neviděným konečným bookletem ve formě konceptu plného chyb, když jiné a novější byly připravené, to ještě stále nebylo vysvětleno, ale konečně se to začíná vyjasňovat. Můj oblíbený je How Are You Grenade obal.
Q: Axl, jak se cítíš ohledně Kayna, který předběhl v prodeji Ch.D.? Líbí se ti jeho hudba?
A: Potkal jsem Kayna na udílení cen Versace. Byl velmi okouzlující. Mám rád Gold Digger a řekl jsem mu to. Jsem velký fanda jeho pódiového představení, jelikož to vypadá, že do toho vkládá hodně fyzičky, s čímž se více ztotožňuju. Před naším vydáním jsem mu poslal zprávu, že jakékoliv nesmysly z médií s námi nemají co dělat, a popřál jsem mu vše nejlepší. (...)
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
NYNÍ vynechám CHAT dvě, což je rozhovor v podobném formátu jako ten první, a budu sem nejdříve vkládat chat číslo 3, protože ten obsahuje spoustu nejdůležitějších informací a jeho přepis se objevil i na oficiálních stránkách GN'R. Chat je zvláštní v tom, že tam nebyly zachovány otázky (i když možná někde na fórech je najdete), ale není to ani potřeba – ty odpovědi totiž mluví samy za sebe a případné dotazy si z nich snadno odvodíte. Po tomto překladu sem vložím i chat č. 2. V kurzívě opět moje poznámky.
CHAT 3 – přepis z www.gunsnroses.com, 16.12.2008, Axl
Špička ledovce...
Tak jo!! Otázky tu nejsou, ale myslím, že odpovědi celkem jasně odkazují na otázky, postupně a v rozsahu asi 7 stran. Pokud jsem neodpověděl, bylo to buď proto, že už jsem odpověděl předtím, bylo to mimo téma nebo jsem omylem otázku přehlédl. Omlouvám se za chyby. Není to tak veselé jako některé z těch dalších sessions, ale to je podstata. No páni!!
Takže, začněme tady. Celá ta věc "Axl by nepřišel na pódium, bla bla" je kompletní a úplná blbost. (pozn.: jedná se o Slashovo tvrzení, že v 90. létech si na nich Axl vynutil, že musejí podepsat smlouvu převádějící jméno Guns N' Roses jen a pouze na něj, jinak by nepřišel na pódium a neodehrál důležitou show)
Nikdy se to nestalo, je to celé vymyšlené, podvod a výmysl. Není v tom jedna jediná nitka pravdy. Pokud by se to stalo, býval bych byl právně usmažen už před lety, mohli mě oškubat kvůli jménu a různým škodám. Tomu se říká pod nátlakem, s polehčujícími okolnostmi. Ve skutečnosti v onu zmíněnou dobu byli všichni právníci s námi v Evropě, zabývajíce se Adlerovým odchodem.
Nemohl jsem promluvit dřív, protože by to bývalo mohlo ohrozit různé probíhající nesmysly.
Když Guns znovu uzavřeli s Geffen smlouvu, nechal jsem si tam ten kousek ohledně jména přidat pro vlastní ochranu, jelikož jsem jméno vymyslel sám a pak s ním původně založil kapelu. Mělo to více co dělat s managementem než s kapelou, jelikož se náš tehdejší manager pořád snažil někoho přesvědčit, aby mě vyhodili. Když jsem s ním přestal mluvit, ucítil, že jsou jeho dny sečteny, a snažil se kohokoliv přemluvit, aby prodal naši novou smlouvu, pro osobní profit od Geffenu.
Bylo to do smlouvy přidáno a všichni to podepsali. Nebylo to ukryto v drobných písmenkách atd., už první sekce začínala tím, že jsi s tím souhlasil.
No a v té době jsem moc nevěděl ani nepřemýšlel o registrovaných jménech nebo obchodních hodnotách apod. Všechno, co jsem věděl, bylo, že jsem s tím jménem přišel já a že od prvního dne všichni souhlasili s tím, že pokud bychom se měli rozpadnout, zůstane moje, a pak jsme se na tom tedy dohodli i písemně.
Ještě dlouho poté jsem nerozuměl různým dalším problémům, až do doby, kdy jsem navázal novou spolupráci, a to byla pouze snaha Guns zachránit, ne ukrást.
Podle mého názoru, realita onoho zlomu a veřejných rozpaků a výsměšku od jiných (což zahrnuje hodně byznysmenů ne zcela úplně na úrovni, se kterými se v té době scházel) za to, že nebojuje o práva na název, to všechno bylo víc, než čemu mohl Slash otevřeně čelit. Navíc nejsme právníci nebo oficiálně právně vzdělaní, takže šlo prostě o to, že jsme byli z hlediska obchodních věcí neznalí a v té době jsme dělali to, co jsme považovali za správné. Slash se podle mě nestaral o to, že jsem měl ta práva, a já jsem se nepokoušel být nějaký záškodnický had v trávě. A ostatním to bylo úplně jedno.
Ale když ta realita rozpadu udeřila a taky byla vsazena do hry strategie spočívající v tom, abych se připlazil zpátky, Slash si musel zachovat tvář a získat obchodní tým a veřejnou podporu. To, že mě zobrazil jako toho, kdo držel dav jako rukojmí a nutil ostatní podepsat smlouvu o názvu, v tom směru fungovalo opravdu dobře. Já jsem ten špatný chlapík a Duff, fanoušci a hlavně on sám jsou těmi oběťmi. A oni se opravdu obětovali pro dav, lidi, fanoušky na koncertě. Ale ještě jednou.... NIKDY SE TO NESTALO.
Média i jiní o tom ignorantsky, špatně a falešně vykládali na účet můj i fanoušků po celé roky a Slash doufal, že to všechno použije, aby mě mohl nepřetržitě žalovat a aby měl kolem toho za scénou neustále v běhu nějaké právní blbosti ve snaze věci obrátit. Nebyl by býval schopen získat takovou podporu a akci ze strany různých členů svého teamu za celé ty roky, kdyby byla pravda venku, obzvláště když zákonné (asi promlčecí) lhůty vypršely už před lety.
Proč si nechávat název? Jsem doslova poslední mohykán (last man standing). Nevytahuju se, nejsem na to hrdý. Byla to zkurvená noční můra, ale Guns jsem neopustil a nevyhnal jsem ostatní. Pro mě to u Slashe nebylo nic víc než pouhá strategie a zachování si tváře, zatímco manipuloval s veřejností, jak byl zvyklý. Zasloužil jsem si právo na ochranu svých snah a na vybrání si výhod z naší smlouvy, pro kterou jsem tvrdě pracoval a kde Slashova slova zněla, že je mu to jedno. Chápu, že někteří mají rádi jinou verzi nebo sestavu stejně tak, jako někteří mají rádi konkrétní tým nebo specifický ročník nějakého auta, ale jenom proto, že si s námi hrají, mám vyklopit z vany s vodou i dítě?
Neudělal jsem sólovou desku. Sólová deska by byla od tohoto naprosto odlišná a pravděpodobně víc instrumentální. Udělal jsem desku Guns se správnými lidmi, kteří byli jediní, kdo mi opravdu chtěli pomoci, byli kvalifikovaní a schopní, zatímco léta podstupovali veřejné urážky. Písně byly vybrány všemi zúčastněnými. Nechtěl jsem udělat This I Love v žádném tvaru nebo formě a Robin a Caram (Costanzo, producent) trvali na získání podpory Tommyho a ostatních. S užíváním svého jména jsem musel podstoupit hodně tlaku (všechno zvnějšku), ale nikdy by to nebylo správné pro tuhle kapelu a její charakteristiku v tom smyslu, že tahle muzika má mnohem více co dočinění s duchem Guns než cokoliv jiného. Hudba (instrumental), kterou jsem napsal pro End Of Days, to je spíš sólová snaha, aspoň v současnosti.
Co se týče nového jména... tohle jsem já, a ne cokoliv jiného, co si někdo jiný myslí. Nevidím sebe sama jako celé Guns, ale rozhodně se vidím jako jediného z minulosti, kdo vyvinul úsilí to posouvat dopředu bez ohledu na to, jestli s tím někdo souhlasí nebo ne, a kdo zvládnul, co by udělala spousta lidí nebo by pro to bojovala. To jméno pomohlo muzice víc než budete kdy vědět, a teď nemluvím o nahrávacích studiích nebo rozpočtech, myslím to v tom smyslu, když je člověk postrkován a musí hudbu dostat na místo, kde najde svůj mír, bez ohledu na to, co říkají ostatní. A toho nebylo plně dosaženo až do doby, kdy probíhala poslední fáze masteringu a při lisování se vyhodila jedna verze tracku, která byla na poslední chvíli nedopatřením změněna.
POKRAČOVÁNÍ
To jméno si taky žádal průmysl a břímě zachování jména bylo nutno vydržet, abychom mohli udělat desku. Po všech těch penězích investovaných starým Geffenem (...) by vzdání se jména byla sebevražda.
Cena za právní bitvy se vyšplhala do astronomických výšin, ale cítil jsem, že dohoda uzavřená s Universalem byla v tu dobu fair a většina věcí byla dobře vyvážena pro obě strany.
David Bowie má rád Floydy s Barretem, hodně dalších s Watersem a jiní bez. A jsou tu tací, kteří mají rádi všechny ty odlišné sestavy. Co podle mě dělá naši situaci ještě o trochu unikátnější, je ošklivost toho, co se doopravdy odehrávalo. Kdybych byl býval udělal, co bylo řečeno, pak bych řekl do hajzlu i se mnou. Také si uvědomuju, že tohle je pouze jeden problém z mnoha, takže z tohoto jednoho malého kousku nemohou být většinou lidí tvořeny závěry, což je více než pochopitelné.
Protože někdo opustí krám, který jsem začal a u kterého mám stále práva na jméno, s nímž jsem ho začal... to zplodí kupu nesmyslů, tím vznikne podpora veřejnosti i práva ve snaze získat něco, ať už to je cokoliv, co jde na účet můj i veřejnosti... Nevidím pražádný důvod k tomu, že bych měl zahodit něco, pro co jsem nejen pracoval, ale i bojoval a trpěl za to, a to jen kvůli tomu, že nějací ublížení, naštvaní, zrazení, dezinformovaní a podvedení lidé s mentalitou lynčujícího davu, spolu s dalšími, kterým je to úplně jedno (zvlášť v médiích), užívajíce si kontroverzi a zášť dají přednost jednomu před druhým, bez ohledu na to, co je pravda, protože to tak prostě chtějí. A stále můžete dát přednost minulosti před současností a nikdo vám na to neupírá právo.
Co se týče "nuGuns", chápu to, někdy pomůže, když si to člověk může ujasnit. Já osobně říkám tomuhle Guns a sestavám na Illusions a předchozím old Guns.
Můžeme hrát, co chceme, pokud jsem si vědom.
(...) Byla to těžká cesta, ale jediná, kterou jsem měl, a kdybych to byl býval neudělal, Slash by měl úspěch v tom, že by mě veřejně zničil víc než zatím dokázal on, ostatní i já sám, a já bych býval zbankrotoval.
Nevím, kde bych jinak byl, ale určitě by to nedopadlo dobře a vzhledem k tomu všemu, co se dělo v ostatních částech mého života, tu devastaci bych nepřekonal, alespoň ne na veřejné úrovni. Snad bych byl schopen se dát natolik dohromady, abych si našel práci nebo zpíval někde jinde, ale pochybuju, že by to bylo něco tak velkého.
To podílení se na věcech s ostatními je zajímavé, ale i přes všechen ten čas, ty finanční komplikace a snaha dostat něco ven padají na mou hlavu, ne na jejich. Úžasně mě podporují a snaží se co nejvíce udržovat mě v dobré náladě a soustředěného, čehož se mi s Guns dostávalo méně a méně ještě mnohem dřív, než se proslavila Sweet Child. (...) Doufám, že se stmelíme ještě více dohromady, jak budeme pokračovat, takže kdo ví.
Kdybych si nebyl býval zajistil práva, nevím, kde bych teď byl, a pravděpodobně bych nazýval tehdejší sestavu "ti zkurvysyni!!".
Na to jméno jsem velmi hrdý, což by měl být každý, kdo toho byl součástí, stejně jako jiné kapely nebo týmy atd. To břímě bylo noční můrou, ale není to tak beznadějné, jak si představuju, že by asi to bylo bez toho.
(...)
(...) S tím jménem (GN'R) záleží i na síle a kvalitě vystoupení. Když máte tohle jméno, každou noc vás to nakopne, protože to není nějaký vedlejší projekt nebo něco, s čím můžete jen tak vyjebávat. Pokud to neděláte pořádně, nakopou vám zadek. Takže si myslím, že nás to nutí pracovat víc, než kdybychom hráli bez toho jména, a zatím to nebylo nijak špatné.
Nějak jsem tenkrát neviděl ty změny v sestavě, spíš to bylo nárazové, potápění se i s lodí. Na jednu stranu jsem věděl, že kapela skončila, ještě než jsme začali turné k Illusions, ale člověk pořád doufá... Ovšem já jsem to viděl spíš jako potápějící se Titanic než jako nějaké přežívání. A ve skutečnosti jsem s jedním každým z Guns prošel celou cestu až tam, kde cítili, že z nějakých důvodů nemohou nebo nechtějí dát to, co Guns vyžadují.
A nemluvím tady o změnách stylu nebo zvuku atd. Spousta lidí přišla s těmihle nesmysly, a to, že jsem se vydal i jinými směry, pro tu spoustu lidí vypadalo jako důkaz. A pak vám někdo pokřivuje mysl opravdovými sračkami jako ve Slashově knize - ale já mám pásky ze zkoušek. Není tam nic než na Slashově hře založený blues rock – a s tím přestal, jednak aby hrál sólo, a taky aby kompletně převzal vládu nad Guns. Čtu všechno tohle "kdyby do toho Axl vložil texty a melodie, mohlo to...". To bylo zamítnuto a nevzdal jsem to až do doby, kdy jsem po několika měsících měl skoro každý den tří až čtyřhodinové telefonní rozhovory se Slashem, pokoušeje se dosáhnout kompromisu. Speciálně mi bylo řečeno žádné texty, žádné melodie, žádné změny v ničem, a ať zpívám, co mi bylo řečeno, nebo ať jdu do hajzlu.
Co by mě mohlo přimět změnit jméno, by byla nějaká forma vývinu, o které se nedomnívám, že bychom jí dosáhli a ani se o to v současnosti žádným způsobem nepokoušíme. Opravdu těžko říct. Musel bych cítit, že je to správné pro mě, pro ostatní zúčastněné i pro to, co zrovna v tu dobu děláme.
Nikdy jsem o tom nepřemýšlel, to s Rock N' Roll Hall Of Fame. Celý ten kousek s "dostatečně zralí" byl roztomilý. (Jedná se o uvedení Guns N' Roses do RN'R Síně slávy, které by se mělo odehrát za pár let. Spekuluje se o tom, zda by tam Guns nemohli zahrát ve staré sestavě jednorázovou show. Slova "dostatečně zralí" použil Slash. Nedávno se ho ptali, jestli si myslí, že by tam mohli vystoupit, a on to komentoval v tom smyslu, že možná ano, ale museli by na to být dostatečně zralí apod.) Nechci nikoho urazit, ale osobně na tom nemám zájem a kromě uvedení Eltona přesně nechápu, co to vlastně je a kdo tam o čem rozhoduje. Vypadá to, že pro některé lidi to znamená víc než pro jiné, a ještě více mezi fanoušky. Je hezké obdržet uznání a nějakou formu akceptace, ale co se týče dávání se dohromady s těmi ostatními, ta cena je příliš vysoká a prostě to za to nestojí. Je to daleko a vypadá to trochu moc přehnaně, než abych o tom teď přemýšlel.
Co se týče následování určitých stylů, ano, cítím, že jsou u Guns nějaké parametry, lišící se, zda mají v Guns být, nebo ne. "Chinese" je podle mého evoluce, ne nezbytně taková, jakou by se vydal každý z bývalých členů, ale jak se mohla vyvíjet a vyvíjela muzika a záměr. Guns neměli žádná specifická celoživotní kritéria a hodně z vlivů na "Appetite" ti ostatní členové opustili dlouho přede mnou. Ve skutečnosti Slash neměl rád velkou část věcí z Appetite a nebyl tak moc do té angažovanosti, ale viděl, že to v tu dobu fungovalo, a uvědomoval si, že to byl vrchol vlny, která rostla. Je to pro mě docela zážitek vidět, jak dnes vystupuje s tolika různými lidmi, které tehdy nesnášel – je, jejich kapely a muziku, zatímco já nebo i ostatní jsme byli jejich fanoušky.
Mám rád ježdění na turné s těmahle klukama mnohem víc než se starou kapelou. Ze začátku to byla legrace, ale mezi mnou a Slashem se to začalo kazit už při našem prvním vystoupení jako předskokanů The Cult v Halifaxu. Tehdy začal celý ten výlet "ok, smířím se s těma blbostma Axla a Izzyho, jsem pašák", kdy po celou show vybíhal výš a výš po rampě ega. Bylo to fakt zábavné.
Nikdo z nich (noví členové) nikdy nenavrhoval používat jiné jméno. Ti kluci jsou opravdu uctiví co se týče staré bandy a nejsem si jistý, jestli o tom za celé ty roky řekli byť jeden celý odstavec, ať už o tom já mluvím nebo ne. Ale díky tomu, že se mnou byli celé ty roky, už vědí, že spousta z toho jsou sračky, takže je s tím pořád otravují v nekonečných rozhovorech a různých nesmyslech. Já osobně jsem na ně tak hrdý, že bych ani nevěděl, jak to vyjádřit. Sám si nedokážu představit, že bych něco takového zvládal tak jako oni, tak prvotřídně a dospěle, zvláště když na ně z veřejnosti pršelo tolik sraček. "Hej, přidej se do mý kapely, přines si deštník!!"
Kdybych měl opustit Guns, zvažoval bych povolení, prodání, vybavení nebo otevření GNR Burger řetězce s tím jménem!! Ha!! Dělám si srandu. Nijak se neliším v tom, že pokud obecně něco způsobuje, že věci stojí za hovno, a pak to přeteče, chci pryč – ale pokud jsi to neudělal, když to bylo nejošklivější, pak už by to myslím bylo méně smysluplné.
Kdybych šel do sólovky, což jsem neudělal, nejmenovalo by se to Guns.
To jméno přišlo ode mě a Traciiho (Tracii Guns) jako původní inspirace, ale bylo to něco, s čím jsem hrál já, ne Tracii, a Guns byli Guns předtím, než se Tracii přidal. Bylo to Guns ještě předtím, než jsem zaťukal na Izzyho okno. Ještě dříve jsem nechal Traciiho používat to jméno (protože, jak zmínil, jedna holka mu občas říkala Mr. Guns), takže přestal používat pro svoji kapelu jméno Persian Rose. Takže hádám, že bychom měli poděkovat té holce.
Že mají ti ostatní (bývalí členové) pocit jakéhosi nároku na jméno, není tak úplně mimo, ale má to víc společného s tím, jak se s věcmi vypořádal Slash, a s jeho strategií - a říkám strategií, protože přesně to to bylo. Ale zvládnul jsem ustát věci, které pro něj nevypadaly moc dobře, co se týče onoho jména.
Je to víc jméno kapely než značka. Jak řekl Tommy ohledně našich bojů o to, aby se tohle všechno dalo do pohybu, "nenecháme to, co stálo tolik krve a kuráže, padnout do sraček a prachu". A myslím, že tohle můžete aplikovat na členy současné, bývalé nebo cokoliv.
Slash neměl nikdy ŽÁDNÝ problém ohledně ponechání si jména až do doby dlouho poté, a ještě jednou, mám pocit, že to mělo hodně co dočinění s mizernými byznysmeny a jeho pocitem, že si musí uchovat tvář.
Udržet jméno kapely naživu bylo velmi důležité. Ne kvůli egu a ani nevím, jak to přesně vyjádřit slovy, ale myslím, že to má něco společného s globálním efektem, jaký to má, a jak to, že Guns v nějaké formě vždycky přežili, někdy inspiruje jiné lidi různě po světě, a taky je tu nějaký pocit závazku.
Nelituju toho, že jsem si nechal jméno, ale přál bych si, aby to více lidí podporovalo, nebo aspoň nebyli tak agresivní odpůrci.
Ty boje byly během rozpadu. Někteří naši lidé (...) mě v podstatě přes dva roky nutili, abych do toho šel se vším, co mám, aby vše fungovalo jak má, a pokud by cítili, že to nedělám na 110%, ztratil bych jejich podporu, kterou jsem si nemohl dovolit ztratit ani to riskovat. Což pak vedlo ke zkušebnímu období, kdy Slash hrál klíčové kousky Fall to Pieces (song Velvet Revolver), ale jakmile jsem projevil nějaký zájem, byl konec.
(...) Existuje spousta věcí, které ti pomůžou umřít nebo být negativnější. Já jsem se pokusil udělat tak silné hard rockové album, jak jen to šlo, a zakomponovával jsem krásu a otevřenost s dalšími formami jak tradičními, tak současnějšími, bez toho, abych šel do náboženství atd. Nepokoušel jsem se udělat desku na party nebo taneční desku (...). Například už u Sweet Child to nebyl pokus o napsání mainstreamového hitu, byl to jen pokus napsat pro Guns písničku nejvíce ovlivněnou Lynard Skynard (Lynyrd Skynyrd) jak jen to šlo, jako poctu a uznání tradici Tuesdays Gone With The Wind nebo Simple Man atd. a v době, kdy nic nevypadalo méně populárněji.
Nevím přesně, co Guns N' Roses je, ale vím, že je to moje práce ve smyslu povinnosti, a to mi vyhovuje. To jméno a práva nemají nic společného s rozpadem (staré sestavy). To všechno je vytvořená fasáda, vějička a kouřová clona. Kdyby se to, co Slash řekl, doopravdy stalo, pak bych řekl ano, ale ve skutečnosti – Ne.
(...)
Většina kritiků si o sobě myslí víc, než si zaslouží. Nečetl jsem o svém světě v médiích mnoho článků, kde by toho moc věděli, nedej bože že by to bylo v mém zájmu, kromě toho, že se ohlížejí zpět a hrají muziku pro masmédia. Takže většinou tam není nic, a i když by to mohlo vypadat logicky, je to většinou tak mimo jako cokoliv dalšího, co řekli.
Srdečnost a odevzdání, s jakým tihle kluci pracují s tím materiálem, je mnohem větší, než na jaké byli připravení ti ostatní, kteří po dlouhou dobu sledovali vlastní cíle. Muzika se změnila poté, co jsme se Slash a já rozešli, takže směr Guns byl pak tam, kam jsem ho vzal, ne kam jsem ho zamýšlel vzít nebo se ho pokoušel vzít předtím. Mělo to hodně společného s tím, že jsem neznal či nemohl najít víc na blues založeného hráče, který by mě inspiroval, a byl jsem opravdu zmlácený a na dně. Rozhodnutí Slashe, Duffa a Matta mělo tehdy tolik co dělat s kopnutím si do někoho, kdo je zrovna dole, nebo s opuštěním potápějící se lodi, stejně jako cokoliv jiného. S muzikou se taky dělo leccos dalšího, u Geffenu jsme byli v podstatě mrtví. Líbily se mi i další věci, takže jsem chtěl prozkoumávat, být legitimní a přežít. Nedělal jsem to, co bylo tak často popisováno jako honění módy atd. Ježíši, nikdy bych nesouhlasil, abychom zkoušeli se Zakkem (Zakk Wylde), kdyby ty Slashovy nesmysly nebo nesmysly z médií byly pravdivé. A to mohlo na nějaké bázi fungovat, ale - jako s Guns - bylo by to na těch dvou a jejich vztahu. Mluvěj hezky, ale hezký to nebylo (...).
Žádné plány ohledně toho nebýt Guns do budoucna.
Ano, Slash byl v Guns a hrál na "Jungle" (a celá ta věc, že jsem za ním přišel pro jeho riff, je stejný nesmysl jako to, že přinesl Locomotive a Coma jako kompletní songy) (opět viz Slashova kniha) a má práva to hrát, ale ne, aby se to používalo v tomto kontextu ve spojení s Guns. (Jedná se asi o nějaká neautorizovaná použití WTTJ a SCOM od Activision a Yahoo ve spojitosti se Slashem.) A jelikož jim ta licence nebyla poskytnuta, bude potřeba nějaké vyřizování.
Universal má Guns pod smlouvou, ale já vlastním to jméno.
(...)
Díky všem. Snad budu brzo zpět. Podívám se na ten seznam (složitějších nezodpovězených otázek). Pokud to není moc osobní nebo ofenzivní, jsem v pohodě. Ještě jednou díky všem zúčastněným. (...)
Axl
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
ZDE jsou v originálu původní otázky na chat 3 (jenž je i na oficiálním webu gnr.com). S přiloženými otázkami se ještě trochu více ozřejmují souvislosti a význam jednotlivých odpovědí.
CHAT 2: Axl, 12.12.2008
POKRAČOVÁNÍ V DALŠÍ ČÁSTI, VIZ MENU
Komentáře
Přehled komentářů
opravdu zajímavé moc díky
trade
(Axlikguns, 20. 2. 2009 14:03)Ahojky lidi, já se ¨chci jen zeptat¨, jestli by někdo nechtěl koupit nebo vyměnit CD a DVD guns. Mám toho spoustu, sháním hlavně další DVD.Kdyby jste měli zájem pošlu seznam axlikguns@atlas.cz
re.............
(D.F., 11. 2. 2009 18:06)Už zase makám na další části, měl jsem čas na pc ve škole...
re............
(D.F., 9. 2. 2009 17:55)
Díky.
Ohledně mýho názoru: Je to na dlouho a teď nemám pc, ale v podstatě se to shrnuje v rubrice Top ten nesmyslů, která sice byla psaná daleko dříve, než Axl začal chatovat, ale jak vidíte, moje názory se tam víceméně potvrdily a aspoň je vidět, že nekecám. Vždycky jsem věděl, že ač je Axl dost zvláštní a svérázná osobnost, je to velkej umělec a určitě není všechno tak, jak to prezentujou média, stačí se podívat jen na ten hnus, co si o nich vymýšleli už v 90. letech. Že si Slash občas vymýšlí, to jsem předpokládal taky, semtam jsem si všiml, že v různých od sebe nepříliš vzdálených rozhovorech si občas odporoval atd. Jsem strašně rád, že Axl konečně vylezl z ulity a začíná věci uvádět na pravou míru – však to bylo potřeba, a to už mnohem dřív. A jen houšť, a když se k tomu připočte doufejme budoucí pořádná propagace ChinDem a nových Guns obecně, mohlo by to být ještě velmi zajímavý...
Sledoval jsem ty střípky, který Axl v průběhu nový éry občas utrousil, sledoval jsem výpovědi jiných lidí kolem kapely a podobně, a bylo mi jasný, že to není tak jednoduchý, jak se to populisticky snažil prezentovat Slash, jeho strana a jeho fanoušci. Opravdu, nevěřili byste, ale existují i fanoušci Velvet Revolver, kteří jsou zarytě proti Axlovi, jelikož následují svůj vzor a tudíž hltají jeho názory. Já se snažím o objektivnost, jak jenom to jde.
Hlavně ale nezapomínejme na muziku samotnou. Jak tvorba starých Guns, potažmo Slashe, tak nových Guns jsou hudební zážitky na celej život, a to je hlavní, to tý muzice nikdo neodpáře, ať už se jednotliví muzikanti hádají jakkoliv.
Fuck the press, Axl's the best!
Napíšu k tomu ještě něco víc, jak budu moct.
To D.F.
(Lukáš, 21. 1. 2009 15:49)Zajímá mě co si o tom prohlášení o vztahu Axla a Slashe myslí náš D.F. Přeci jen tam nikde nemáš svůj názor na věc. což může být na škodu.
Re...
(Tom, 15. 1. 2009 21:27)Ten článek je teda dost blbej, klasicky na MS...a takovej zbytečnej. Izzy je celkem dobrej, měl určitě dobrý nápady ve spojení s Guns, lepší než Slash který je tak přeceňován, ale jinak sólo je Izzy bohužel nula, ale sympatická, na nic si aspoň nehraje. Jedinej Axl si vystačí sám, jeho hlas je to hlavní, ale je jasný, že výsledek na desce není jen jeho práce, byli tam i další dobří hudebníci,což ChD potvrdilo, zvuk desky je myslím dobrý nástupce starých desek v modernějším pojetí.Kdo píše něco jiného se podle mě plete. Škoda že si to Axl tak pořád sám kazí, zbytečně, ale o to se to dá víc cenit.
musicserver
(Lukáš, 13. 1. 2009 20:52)Však já vím o to víc mě tohle překvapilo. Fakt na to mrknětě :)http://musicserver.cz/clanek/24501/Nezapomneli-jsme-na-Izzyho/ teda jako zas se tam píšou kraviny (Zakk) ale myslím, že částečně na to kápli.
re...
(D.F., 13. 1. 2009 20:35)A i jejich recenze reálnýho alba jsou úplně mimo. musicserver beru fakt jako odstrašující příklad...
re...musicserver
(fredy, 13. 1. 2009 18:37)musicserver nenapsal nikdy nic zajimavyho,jen hromadu hnusu a lzi.To je nejhorsi zumpa na netu.Jak napsali recenzi na Chinese Democracy nekdy pred rokem na to nezapomenu,normalni recenze jako kdyby to vyslo!!!
souhlas
(Lukáš, 12. 1. 2009 19:29)Jo ono když se díváš pozorně vypadá jako by na těch koncertech nebyl v ideálním rozpoložení (ritz 88 např.) Já osobně ho neznám jen soudím podle toho co vidím. Asi je lepší jako studiový kytarista. Teď jsem čelt na musicserveru zajímavý článek právě o Izzym. Jmenoval se: Vzpomene si na něj někdo...nebo něco v tom smyslu. Rozhodně to je v tom článku stojí za zamyšlení!
re...
(D.F., 12. 1. 2009 12:10)
Jasně, ale Izzy přece jenom není lead guitarist, sólák. Vždycky si dělal věci po svým a já osobně nevím, že by odešel kvůli někomu konkrétnímu. Asi toho tlaku na něj bylo moc, z Guns se během pár let stal gigant - obří pódia, světelný show, letadla,... asi se mu to už přestávalo líbit. Píše o tom i v knize GN'R - jejich vlastními slovy.
Pokud by chat byl, bude to zase na nějkterých z těch stránek. Čili to lze odtamtud a samozřejmě v aj. Jakmile se něco takovýho stane, budu informovat.
re...
(Lukáš, 11. 1. 2009 18:22)No, rozhodně by to asi nebylo ideální. Ale trpět kvůli někomu abych byl slavnej...a co třeba sestava Axl,Matt,Izzy,Gilby (v tu dobu ho neznali,ani nevím za jakých okolností k nim přišel),Duff...Izzy by určitě byl schopnej odehrát Slashovy sóla, dyť pro některý napsal sám akordy. Ale jasný nebylo by to to pravý. Jak to myslíš s tím samorostem? Pro mě byl Izzy nejlepší skladatel v GN'R. Dopuručuju sehnat si nějaký jeho album, je to opravdu super muzika i když tomu chybí ten Axlův ječák. Člověku se nechce věřit co se teď dozvídá. Navenek působili v pohodě. Axla to muselo stát šílený sebeobětování, když tohle všechno nemohl veřejně prozradit...s tou diakritikou není problém, to každej chápe :) Jinak na ofiko stránky chodím jen tak zběžně stránky, protože vše mám tady v ČJ, myslíš když do budoucna bude nějaký další chat mohl by si o tom informovat předem? Eventuálně bych se rád zapojil...zda-li to je odsuď možný...
ehm......
(D.F., 11. 1. 2009 15:48)Kurva sorry, mívám trochu rozhozenou diakritiku atd., když mám kocovinu... :)
re...
(D.F., 11. 1. 2009 15:47)
Byli slavný, měli před sebou světový megaturné a vyhodit v tý chvíli Slashe by byla sebevražda. Nemyslím si ale, že by Izzy odešel kvůli Slashovi, on to byl vždycky takovej samorost...
Ty úplný počátky jsou ve Slashově knize a v tomhle ohledu se snad ani nemusíme bát, že by to bylo nějak jinak, než píše. Axl byl s Izzym a snad to byl Iz, kdo mu doporučil Slashe, teď tu knihu nemám u sebe. Slash se znal se Stevenem a Duff tam přijel odněkud se Seattlu, kde už měl za sebou bohatou zkušenost s kapelama. Tracii a spol. zůstali v bandě, kterou dnes známe jako L.A. Guns (mimochodem, mám od nich zatím jediný album - originálku Vicious Circle z roku 95 - a je to VÝBORNÁ muzika.
Re...
(Lukáš, 10. 1. 2009 20:45)Tak v tom případě mi není jasný proč se vůbec do toho turné pouštěl. Vůbec se divím proč nevyhodil Slashe když věděl jak mu není po chuti jejich styl. Ve světle těchto událostí o kterých jsem nevěděl, mě napadá, že Izzy taky mohl odejít kvůli Slashovi ("ok, smířím se s těma blbostma Axla a Izzyho, jsem pašák"). A to jsem měl pociz, že o GN'R toho celkem dost vím... Ještě jsem se chtěl zeptat jestli nevíš za jakých událostí došlo k vytvoření guns (příchod Slashe a Duffa) v historri píšeš (co si pamatuju), že na koncertech vystopili jako náhrada a pak ve skupině zůstali. Mám ale na mysli, jak vůbec se potkali s Axlem, nějaký ty okolnosti a tak. Zajímalo by mě co se ještě dozvím. Je toho na mě kapku moc :)
re...
(D.F., 10. 1. 2009 19:55)No asi mu bylo jasný, že to dlouho nevydrží. Slashova kniha je zajímavý čtení a Axl teď právě občas narážel na lecjaký věci, který tam Slash psal. Koneckonců sám Slash několikrát v průběhu knihy (radši?) napsal, že to je pouze jeho interpretace a že výklad ostatních může bejt jinej. Já jsem dlouho tušil, že cosi (leccos) je jinak, a o to víc mě sralo, že Axl pořád mlčí. A vyjde toho najevo ještě víc, mám ten dojem...
wow....
(Lukáš, 10. 1. 2009 19:26)Na jednu stranu jsem věděl, že kapela skončila ještě než jsme začali turné k Illusions, ale člověk pořád doufá...mám to chápat jako, že věděl, že nebudou pokračovat dál už před turné?...Speciálně mi bylo řečeno žádné texty, žádné melodie, žádné změny v ničem, a ať zpívám, co mi bylo řečeno, nebo ať jdu do hajzlu. Doprdele to tam jako fakt panovala taková nálada? Slashovu knihu jsem nečet ale jestli Axl mluví pravdu tak Slash se před veřejností asi solidně přetvařoval/přetvařuje...jsem celkem v šoku. Díky za to info.
axl chat...
(Lukáš, 28. 12. 2008 23:22)Jinak bude ještě nějaký překlad? Je to fakt zajímavý čtení.
chat
(waldmii, 13. 7. 2009 23:01)