Viz předchozí část, už se mi to tam nevešlo.
POKRAČOVÁNÍ
Po následujícím překladu (až bude kompletní) přijde na řadu další část z chinesedemocracy.com z 13.12.
Moje poznámky opět v kurzívě...
CHAT 2: Axl, 12.12.2008
Q: Bude Silkworms na příští desce? Je to mistrovský kousek.
A: Je tam hodně kytar, spousta jiných bubnů a sbory jsou pryč.
Q: Jen by mě zajímalo, jestli opravdu existuje rapová písnička se Shaqem (Shaq O' Neal, NBA), kterou jste nahráli. Tohle je jeden z mnoha dohadů, co kolem alba existují už dlouho, a myslím, že bychom to všichni chtěli vědět.
A: Podle mého názoru to byly jen laciné výstřely od blbů z médií, přihlédneme-li k tomu, že Shaq nebyl zrovna ten nejoblíbenější nebo nejrespektovanější raper, co se týče veřejnosti. Já jsem se s tím člověkem nikdy nesetkal. Blbnul chvíli s Paulem (Tobiasem) a Dizzym, a odtud to vzniklo.
Q: Zajímala by mě nová koncertní data...
A: Žádné plány. Zatím to probíráme.
Q: Jak to vypadá s Brainem (Bryan "Brain" Mantia)?
A: Myslím, že se má dobře. Možná bych to měl zkontrolovat.
Q: Mohli byste do playlistu vrátit Breakdown nebo Dead Horse?
A: Možná. Mám teď víc zájmu na hraní nového materiálu.
Q: Jaký je tvůj názor na album a to, že gunsnroses.com a chinesedemocracy.com jsou v Číně (úředně) zakázané?
A: Čína je drsné místo. Hodně z nás nemá ani ponětí, jak dobře na tom jsme, a o těch méně šťastných moc nepřemýšlíme. Čínský lid byl udržován v temnu doslova skrze strach z uvěznění nebo smrti, což je pro většinu z nás buď nepředstavitelné nebo pouze srovnatelné s příběhy nebo filmy apod., kde je takové prostředí všeobecně. (...)
Q: Jak vypadá průměrná zkouška GN'R? Jako jamujete třeba s nějakými předělávkami, přehráváte písně, dokud nejsou naprosto přesné, atd.? A taky, jak časté jsou vaše zkoušky?
A: Frekvence záleží na důvodech, řekněme turné nebo konkrétnímu vystoupení, a jak jsme na tom ohledně toho kterého materiálu... a ne ani tak ty předělávky, ale hodně jamování. Obecně je tam spousta srandy, ale i spousta práce a tihle chlapi to berou velmi vážně, což je skvělé.
Q: Jak se cítíš ohledně setkávání se s fanoušky? Jaký je pro fanouška nejlepší způsob, jak se s tebou setkat, když je to kluk (jelikož je ten stereotyp, že rockeři se chtějí setkávat jenom s hezkejma kočkama)?
A: Rád se setkávám se všemožnými fanoušky, ale po show (uvědomuju si, že to je jediná doba, kterou někteří pokládají za příležitost, kromě blízkých přátel kolem), nic ve zlém, ale obecně se netěším na to, jak sejdu z pódia, abych pak byl s různýma lidma, ať už to jsou fanoušci nebo ne. Zabývám se Guns celý den, každý den, takže přijít po koncertě a mluvit o kapele je prostě jakoby pořád to samé. Pokud zde není tlak od byznysu, chci na to zapomenout, dokud není čas do toho vlítnout znova další den. A lidi asi mají rádi to setkávání se a gratulace a mají své důvody k tomu, že to pro ně hodně znamená, což respektuju, ale celkem vzato, aby za to fanoušci platili, to je ze strany kapel hnusné. Takhle kdyby to třeba udělali zdarma pro výherce nějaké soutěže atd., to by bylo něco jiného. Placení za to je blbost. Jak potkat lidi z kapel? Možná se dá zkusit poflakovat se po místech, o kterých jsi třeba slyšel, že tam občas chodí.
Q: Kolik toho má Catcher In The Rye (kniha Kdo chytá v žitě, J.D. Salinger) společného s vaším songem, nebo ten titul odkazuje pouze na Chapmana (vrah Johna Lennona Mark David Chapman nesl tuto knihu, když Lennona střelil)?
A: Pro mě je ten song inspirován něčím, čemu se občas říká "syndrom Holdena Caulfielda" (H. Caulfield je hlavní postavou knihy). Cítím, že je zde určitá možnost, jak je strukturováno přemýšlení hlavní postavy, že by někdy mohl přeprogramovat – pro nedostatek lepšího termínu – někoho více zranitelného, se svým vychýleným způsobem myšlení, a zkoušel jsem se do toho dostat ve verších poněkud blíž. Ve většině těch veršů bych to bral jako ventilování, upouštění páry, legraci nebo nějaký druh zábavy, a přitom takto můžou někteří lidé ve svých myslích doopravdy žít. Ten bridge (mezihra) před sólem je umělecká interpretace institucionalizované mysli. To outro je pocta Lennonovi a obvinění autora, že napsal něco, co já cítím jako totální odpad a celým srdcem souhlasím, že by to mělo být vyřazeno z povinné školní četby. To je můj příspěvek, můžu se kompletně mýlit. Určitě si uvědomuju, že ten song a jeho název by mohl ovlivnit další ubohou duši, aby si přečetla knihu a inspirovala se k nějakému nešťastnému prohlášení. Takže tady je asi ten chyták. Když jsem se na to původně zaměřil, obdržel jsem hovor od režiséra "Imagine", který chtěl kupu peněz na natočení dokumentu, nějaký člověk mi posílal podivné balíčky o Lennonovi a sériových vrazích atd., a na webu mi začínali říkal Salinger, ač nikdo nevěděl, co píšu. Došlo mi, že jsem na správné stopě, alespoň co se týče songu.
Q: Kdy přijedete dolů do Jižní Afriky? Na tohle místo jste v posledních letech zapomínali.
A: Nezapomněli jsme. Těším se na to.
Q: Chtěl jsem se jen zeptat na tohle: ze vší muziky, co jste napsali, na kterou píseň jsi nejvíce hrdý?
A: Teď v současnosti, hodně z tohohle alba Chinese Democracy. Hudebně by to pro mě byla orchestrální úprava v mezihře v This I Love.
Q: Jaké to je vidět všude svoje fotky? Zvláště tyhle velmi staré obrázky...
A: Fajn.
Q: Co si myslíš o Duffových komentářích ohledně Ch.D.? [Duff řekl, že "Axl zní úžasně" a že "je rád, že vydal desku, kterou chtěl vydat, a určitě to bude úspěch, až budou vystupovat na turné. Lidé mluvili o tom, jak si deska stojí. Myslím, že je to záležitost na delší dobu, bude to pro něj v pohodě. A přeju mu hodně štěstí."]
A: A?
Q: Máš net s 56K modemem?
A: A ty?
Q: Chinese Democracy je úžasné album, ale je dost baladické v porovnání s předchozími alby GN'R. Je tohle nový směr GN'R, nebo bude některé z budoucích alb zase více soustředěno na hard-rockové písně?
A: Vím jen to, že tohle je deska, která byla schopná proplout skrz různou byrokracii a vyjít, přičemž jsem na té cestě pomáhal kamarádům, milovaným i sám sobě. Celá ta "baladická" nebo "rockerská" záležitost je něco, o co jsem se nikdy moc nestaral. V budoucnosti budou nějaké tvrdší části, ale jakmile přišlo pár těch nových kluků, konkrétní soustředění bylo vnést do našich snah víc krásy.
Q: Je kapela stále v kontaktu s Paulem Hugem (aka Tobiasem)? Máte s ním nějaké další plány do budoucna? Hostování nebo možná tour?
A: Paul nám vypomáhá celou dobu a je na hodně nahrávkách. Pomohl nám dát dohromady hodně z těch základních kreditů, které byly rozsáhlé. Vždycky měl na tyhle věci dobrou paměť a obecně je pro něj důležité, aby stejně etický, jako je schopný, což je nedocenitelné.
Q: Když skládáš hudbu (na piánu), používáš nějaký počítačový software, aby sis zapsal noty, nebo na to používáš kus papíru a tužku?
A: Když to chci zachytit, používám ve studiu buď Logic nebo Pro Tools. Roky jsem sám zkoušel nahrávat jinak, ale z nějakého důvodu, ať už to je jakékoliv, nikdy to není úplně přesně takové, jak jsem to nejvíc chtěl.
Q: Hodně z Guns fans říká, jak dobrá je ta show House of Blues 01/01/2001. Nepřemýšlíš o tom, že byste to pro fanoušky vydali na DVD nebo nechali ke stáhnutí?
A: V současnosti žádné plány na vydání live shows na DVD.
Q: Z interview, turné, průšvihů a informací, jež jsi odhalil včera ráno – tenhle projekt měl očividně své vzestupy i pády. Pokud by jsi mohl celý tenhle proces s pracováním na CD prodělat znovu, udělal bys to?
A: Pouze pro stejné důvody, které jsem měl; kromě toho... ani za miliardu let.
Q: Považoval bys za možné, že by GN'R vystoupili při příležitosti charity, a pokud ano, jaká příležitost by to byla?
A: Všechno záleží na důvodu a jestli nám to v tu dobu připadá správné. Mohla by být nějaká katastrofa, u které bychom silně cítili, že bychom se mohli zapojit, ale často se takové věci nakonec jeví pouze jako prostředky, jak by kapely propagovaly samy sebe – ne že by se doopravdy staraly, ale veřejně to tak může vypadat. Nebo ty peníze nedojdou k těm obětem a těm, kteří je potřebují, zatímco celebrity jsou ceněny za své snahy. Jaké snahy? Moc na tohle nejsem. Zdravotní projekty jsou vždycky důležité. Pokud doopravdy pomáháš, pak jsem pro. Které, to doopravdy nemůžu říct. Ve většině případů to není jako že bych nakreslil čáru nebo se dohadoval nad větší důležitostí jednoho před druhým.
Q: Kdy jsi začal nahrávat své vokály na CD, kdy to skončilo a který song byl nahraný jako poslední? Jsi tady, abys propagoval album, nebo se doopravdy zajímáš o svoji fanouškovskou základnu?
A: O tom prvním budu muset přemýšlet. Ohledně druhé otázky – nejsem si jistý, nakolik tohle propaguje album, jelikož je to na našem vlastním dvorku, abych tak řekl, ale je to mluvení s fanoušky o některých reáliích ohledně Guns nebo mě samotného, o čemž jsem – ať už jsem chtěl nebo ne – necítil, že to je správné, až teď. Takže bych řekl, že je to o nás!!
Q: Inspiroval tě někdy hudebně Disney? Jako "Malá mořská víla", líbí se ti to? (...) Jaký je tvůj oblíbený animovaný film od Disneyho?
A: Nevím, jestli hudebně, ale jsem pro Disneyho. Jdu asi jednou za rok nebo tak. Chodil jsem hodně s Bucketheadem. Je hezké jít někam, kde lidi můžou být víc ve styku s tou nevinnější stránkou sebe sama, aspoň z větší části.
Q: O kterém songu na Ch.D. máš pocit, že je nejlepší vokálně?
A: Koncová část There Was A Time, doprovody v Catcher In The Rye.
Q: Co máš ve volném čase za hobby? Co dalšího máš rád kromě muziky?
A: Auta, sledování umění, F1 [Formula 1].
Q: Jestli dovolíš, řekl bys mi, jakých je tvých 10 nejoblíbenějších alb roku
A: Jsem víc na filmy.
Q: Chinese Democracy je skvělé album, ale nestýská se ti čas od času po starých Guns?
A: Chybí mi ta iluze, kterou jsme sdíleli jen několik měsíců (jestli vůbec), jak jsme si mysleli, že jsme v tom společně. Nebylo to skutečné, a jestli ano, pak jen krátce, zatímco hlubší proudy ambicí byly jen dočasně odloženy stranou, ale to jsem tenkrát nevěděl.
Q: Miluju "Oh My God", ale zní to vlastně jako demo. Proč? Jsem si jistý, že by se nám všem líbila nová verze.
A: Protože přesně to to bylo, jenom v tu dobu, kdy jsme to zrovna dali dohromady, jen Jimmy Lovine [hudební producent, promotor a předseda Interscope-Geffen-A&M] to věděl a chtěl to prodat na jejich soundtrack (film End Of Days, 1999). Viděl jsem části filmu, a ty byly dobré. Jako celek později už tolik ne, ale tenkrát to ještě nebylo připravené. Napsal jsem experimentální kousek inspirovaný částmi, co jsem viděl, jménem "Daddy Can the Devil do Mommy and Me?".
Q: Asi jediná otázka, kterou mám, je, kdy myslíte, že vás chlapci zase uvidíme na cestě? A je vůbec nějaká šance, že byste znova hráli ve Philadelphii?
A: Nejsem si jistý. Zvažujeme možnosti. A moc rád bych hrál v Philly, stejně jako bych tam býval rád hrál tenkrát v roce 2002. (Jedná se o slavnou zrušenou show '02, kdy Guns nepřijeli a strhly se výtržnosti. Lidé – zejména v médiích – dlouho obviňovali Axla z rozmařilosti apod., ale on sám to roku 2002 v telefonním interview vysvětlil; jednalo se o chybu ze strany pořadatele, který měl bůhvíproč v hlavě myšlenku, že to s Guns není jisté, a nechtěl otevřít show, dokud kapela skutečně nebude na letišti atd., což po různých problémech, jelikož muzikanti byli teprve na cestě, pak vedlo ke zrušení celého koncertu. Proč ale pak Guns nedohráli zbytek turné, to se dodnes neví.)
Q: Sebastian Bach se zmínil o tom, že píšeš autobiografii. Jak to postupuje?
A: Není to konkrétně ani tak autobiografie jako spíš právní záznam každého sebemenšího detailu, co se dělo při rozpadu (staré sestavy). Mám už kolem 40.000 slov (nevím, kde se vzalo těch [dříve zmiňovaných] 12.000), ale celkově je to opravdu depresivní, takže se k tomu moc nevracím.
Q: Mohl bys nám říct více o songu "The General"? (zatím nevydaný song GN'R, o kterém se už ví, že existuje)
A: Možná jste už někde slyšeli jeho části.
Q: Kolik dalších nových písní je úplně dokončených a připravených?
A: Nekontroloval jsem to.
Q: Tady ve staré slunné Anglii je sobotní ráno a chčije jako z konve. Nicméně už se těším na letní festivaly. Jaké jsou šance, že se objevíte?
A: Zvažují se. V roce 2006 to bylo skvělý.
Q: Zjistil jsem, že verše z Shackler's Revenge mi v jistém smyslu připomínají hlavní melodii "The Sopranos" (seriál, viz Wikipedia). Je to možné? Dále, je nějaká šance, že se celé album dostane na Rock Band? To by bylo senza.
A: Nikdy jsem nepřemýšlel o tom se Sopranos, ale ten song se mi líbí. A myslím, že to je "ano" ohledně Rock Band.
Q: Jaký je pro tebe nejemocionálnější song, který jsi nazpíval na Chinese Democracy?
A: This I Love.
Q: Jaká je tvá nejoblíbenější hudební část z celé desky? Jako mezihra, vybrnkávání, cokoliv.
A: Bucketova bluesová hra na začátku poslední sloky v Prostitute a jeho "večerní" kousky v outru, kytary v mezihře v Better, Robinovo sólo v There Was A Time, to je jen pár z nich.
Q: Myslíš si, že This I Love je stále ta nejvážnější věc, jakou jsi napsal, nebo se objevil jiný song, který teď nese takový titul?
A: Je to pořád ono a rozhodně skvělá hojivá zkušenost, složit něco takového, o čem nemáte ponětí, že jste toho schopni, jako je ta mezihra (bridge). Myslím, že je to mnohem komplikovanější, než si většina lidí uvědomuje, jak je umístěna kytara a vokály, aby byly tak dominantní. Hlavní melodii z té části jsem taky původně složil na hip-hopovou smyčku.
Q: Můžeš prosím vůbec říct, co inspirovalo texty k Shackler's Revenge a/nebo Catcher In The Rye? Nebo význam Riad N' The Bedouins?
A: Shackler byl inspirován šílenstvím při bezcitném střílení ve školách a taky tím, jak se média zoufale snažila najít něco víc v zalíbení jednoho ze střelců v naší písni Mr. Brownstone, bez užitku. Přesto, když to poslouchám pro vlastní zábavu nebo kdybychom na to měli udělat video nebo to hrát živě, víc se přikláním k hororové zábavě nebo něčemu jako "Dexter", něco se zajímavou hrozivou postavou, opak reálného života.
O inspiraci v písních:
A: Zkoušel jsem tohle poslat už dlouho, ale očividně to zatím nepřišlo. Byla to přímá odpověď, ale teď to bude vyhovovat i ostatním dotazům na stejné téma.
Celá ta věc "o kom to je?" v písních pro mě nefunguje zase až do tak velké míry; i když verš nebo cokoliv byl inspirován konkrétní osobou nebo situací, to pak neznamená, že na konci jde o to, o kom nebo o čem ten song je. Mohl bych pracovat s hlínou a myslet na někoho nebo na něco, a to by mě mohlo nějak inspirovat, abych v tom okamžiku řídil práci jiným směrem, ale na konci by to prostě mohla být jenom hezká váza...
POKRAČOVÁNÍ
...Často přemýšlím nad tím, kde tihle lidé, co inspirovali tolik písní, jsou teď a proč je to důležité jen u některých písní, jako třeba "Layla", na rozdíl od ostatních. Řekl bych, že hodně z těch krásných love songů bylo inspirováno lidmi, které dneska ti umělci nebo veřejnost můžou považovat při ohlédnutí zpět za opak toho, jak byli vyobrazeni. Ohledně "Sorry", stejně jako hodně z dalšího materiálu je to odvozeno z množství různých situací. Na fórech je očividně hlavní názor ten, že je to buď o Slashovi nebo "fanoušcích" (a ten kolektivní pojem "fanoušci" je další věc, která u mě nefunguje), což je moc omezující a limitující to, co jsem měl na mysli. Pro mě je to kdokoliv, kdo mluví nesmysly na můj účet nebo účet veřejnosti, a taky že hodně takových stejně jako veřejnost nevědí, komu věřit. Navíc, když je to možné, rád bych dal na chvíli lidem příležitost najít si v tom materiálu, co z něj sami dostanou, než to zatemním svými inspiracemi. Samozřejmě ne vždycky se tomu dá vyhnout.
Q: Jaký vliv mají leaks DOOPRAVDY na kapelu/album? Je kolem toho hodně spekulací, ale žádná jasná odpověď.
A: V podstatě je to pro nás devastující v celé šířce. A pak když máte takové množství lidí, kteří své činy otevřeně ospravedlňují a mluví nesmysly jako že to není opravdová krádež, jelikož originál je stále bůhvíkde, je to fakt šílené. Existuje to kvůli nenasytnosti nahrávacího průmyslu, nenasytnosti rozsáhlého pirátství, jednoduchosti a obecné povahy takového činu samotného, a kvůli osobní motivaci, jako například popularita mezi určitými skupinami, případná chvilková pozornost médií, atd. A je to opravdu nekontrolovatelné a všude rozšířené. Je to prostě příliš velký bordel na to, aby se tím zabývaly soudy; a ohledně toho, jaké peníze to stojí a kolik pracovníků je potřeba na to, aby se to omezilo... samozřejmě máme mnohem vážnější zločiny, na které je třeba se soustředit. Navíc, serem na muzikanty, ne? Jestli už si nevydělali dost, pak nejspíš stejně stojej za houby, ne? "Nebrečim pro žádnýho bohatýho týpka." No jasně. A kdo ví? Jaká jsou čísla tohohle alba na stránkách s torrenty? Nevím. Takže nevím, jak nebo jestli nás to tentokrát ovlivnilo co se týče prodeje. Možná ne, ale s ohlédnutím na ekonomiku a jádro našeho obchodu si myslím, že je možnost, že to mělo negativní efekt. Co vy?
(...)
Q: Jakých je tvých 5 nejoblíbenějších knih?
A: The Stand (Svědectví, Stephen King), A Scanner Darkly (Philip K. Dick), The Mutant King, The Zodiac, Frankenstein (Mary Shelley).
Q: Bude nějaké přiměřené promo a rozhovory atd. ohledně tohohle alba, nebo je tohle už všechno?
A: Podle mého názoru existovaly dobře promyšlené plány a strategie, které byly bohužel ignorovány, jakmile jsme začali lisovat cédéčka. Budou pořádná interview a některá jsou už naplánována záměrně na mnohem později. Dobrý, nebo špatný nápad... uvidíme. Jsem šťastný, že je deska venku; a ohledně zbytku... jednu noční můru po druhé.
A: Která část kytar na There Was A Time je tvoje?
A: Napsal jsem ten Robinův kousek ve druhé sloce. V ostatních kytarách jsou obvykle vpleteny mikroskopické kousky. Ty kousíčky na konci, ten základní akord byl původně ode mě. Je tam taková linka, která zformovala základ pro melodii závěrečného vokálu, hned před Robinovým riffem na jedné straně a v outru před Bucketovým sólem a jede to až do konce; jsou tam protkané různé zahlazené kousíčky – velmi malé, ale strukturované.
Q: Které ženy inspirovaly psaní nových balad?
A: Ha! K tomuhle se dostaneme o trochu později, jelikož je to trochu moc komplikované na jednoduchou odpověď a pár jmen, ale většinou je to složenina a je z toho mnohem lepší song než z jednotlivých individualit. A taky, ještě jednou, rád bych dal lidem šanci utvořit si k materiálu vlastní vztah. Nevyhýbám se tomu, jelikož většina těchhle odpovědí stejně vyjde časem najevo.
Q: Nějaké plány na update vaší webové stránky, aby byla trochu více... uživatelsky přívětivá? A copak se stalo s tou věcí ohledně fanklubu?
A: Nedávno jsem (znovu) začal vyvíjet úsilí, aby se s tím začalo něco dít. Zatím to bylo extrémně frustrující. Měl jsem různé nápady, ale bývalý management jel podle vlastních. Dřív se mě ostatní neustále snažili vtlačit a vkolejit do práce s lidmi, které jsem odmítl, jelikož to bylo více o kontrole nad materiálem než o dobrém webu, a o to jsem neměl zájem. Takže ty nápady se daly stranou a v podstatě teď leží na poličce. Plus, ač to bylo pro všechny frustrující, nebyl správný čas na to probírat to veřejně. Takže je to pořád na poličce.
Q: Co si myslíš o [albech Velvet Revolver] Contraband a Libertad?
A: Tenhle (dotaz) si schovám. Tohle jsou očividně vysoce nabité okruhy a radši budeme probírat věci jednu po druhé.
POKRAČOVÁNÍ (vloženo 26.4.09)
Ještě z HTGTH, 13.12.08
Q: Axl, tady je seznam neověřených názvů songů, můžeš nám říct, který z nich jsou falešný a který pravý?
Ides Of March ('98), Oklahoma ('98), Atlas Shrugged ('99), Closing In On You ('99), Cock-A-Roach Soup ('99), Friend Or Foe ('99), Hearts Get Killed ('99), No Love Remains ('99), Oh My God ('99), Something Always ('99), Suckerpunched ('99), Zip It ('99), Silkworms ('00), Down By The Ocean ('01), Leave Me Alone ('02), Seven ('02), The General ('02), Thyme ('02), Quick Song ('05), Zodiac ('05), Motormouth ('06), We Were Lying ('06)
(...)
Můžeš nám říct, jestli budete hrát nový (ne ChinDem) materiál na koncertech v roce 2009?
A: Ides Of March, Oklahoma, Atlas Shrugged, Oh My God, Silkworms, Down By The Ocean (Izzy), Leave Me Alone, Seven, The General, Thyme, Quick Song, Zodiac.
U většiny je změna názvu bez varování vyhrazena a považuju to za pracovní názvy.
V současnosti žádné plány ohledně setlistu.
Axl – pár dalších z cd.com
Q: Jaká je v současnosti tvoje nejoblíbenější kapela / Na jakým koncertě jsi naposledy byl?
A: V současnosti fakt nemám favorita. Radši bych moc nekomentoval, co teď poslouchám, jaké kapely a tak. Moc se mi to zatím nevyplácelo, zvláště pokud jsem někoho chválil, takže bych se radši soustředil na tuhle kapelu. Nepamatuju se. Vlastně, možná překvapivě, osobně nejsem až tak moc na živé show a nikdy jsem nebyl. To ale neznamená, že nemůžu jít na nějaké představení a dobře nebo skvěle se bavit a fakt si to užít.
Q: Proč se rozhodl zpívat ten verš "But I don't want to do it" tím hlasem? (pozn.: úryvek ze songu Sorry, který je zpíván zvláštním hlasem, jakoby s legračním či cizím přízvukem apod., však už to znáte; na fórech se vedly celé debaty, co za tím asi je)
A: Protože se mi to líbí, naprosto to do té písně sedí, je to trochu reggae atd., a je to pro mě dost sranda.
Q: Jak přetváříš hluboce emocionální věci do konkrétních slov, not, písní?
A: Pokaždé je to jiné, většinou těžší než bych rád, a samozřejmě pokud je to o něčem nepříjemném, pak to vnáší další potíže do hry.
Q: This I Love je neuvěřitelná, jaký je další song trilogie?
A: Nejsem si jistý, máme jeden akustický kousek, u kterého myslím, že bych s ním určitě mohl pracovat, a už slyším zbytek těch nápadů v hlavě, takže možná...
Q: Jaká je budoucnost pro Oh My God?
A: Máme remix se spoustou nových vokálů a divočejším kytarovým intrem, ale nebereme to celé až tak vážně.
Q: Bude Brian May hrát na Atlas Shrugged?
A: Možná na alternativní verzi nebo v nějakých kouscích, u toho songu jde víc o záležitosti nahrávání a o to, jak dostat ten mix na dobrou úroveň.
Q: Co se stalo s těmi předpokládanými '01 a '06 DVDs?
A: Jakými DVDs?
Q: Díky, že jsi byl na večírku M.J. Foxe, týkajícím se problematiky Parkinsonovy choroby.
A: Moje díky patří Michaelovi, Mohammedovi a Martinu Scorsesemu za to, že jsem byl pozván.
Q: Přijedete do Chorvatska?
A: To bych rád. Vaše část světa už toho tolik přečkala. (pozn.: to není sarkasmus. :))
Q: Máš v plánu být zase někdy na fórech, nebo je tohle jedinečná záležitost?
A: Uvidíme, jak to půjde.
Q: Co je Riad/Bedouin a můžeš už jednou pro vždy vyjasnit, jestli je to ten song Oklahoma nebo ne?
A: Další otázka typu jedno-po-druhém! Není to Oklahoma, kterážto se později změnila v Berlin a změna názvu vyhrazena.
Q: Kdy vyjde další album? A pořád plánujete tu několikaroční věc? (myšleno asi turné)
A: Nemám tušení a to druhé byl výmysl někoho jiného.
Q: Proč jste v roce 2006 hráli There Was A Time jenom dvakrát a v roce 2007 vůbec?
A: Nejsem si jistý, prostě to dělám podle toho, jak to v té které době cítím.
Q: Jsem rád, že jste v r. '07 oprášili Don't Cry. Máte něco dalšího (kromě Perfect Crime, který byl na setlistu), co by mohlo být v budoucnosti znovu přivedeno k životu?
A: V nějaké fázi bych chtěl hrát Estranged, ale nejsou žádné plány. Vím, že jednou za čas si ostatní chlapi pro sebe vyberou pár songů na zahrání, ale nevím, které to jsou.
Q: Zajímalo by mě, jestli nevyjdou na DVD ta turné, která jste měli v r. 06/07.
A: Bylo by to fajn, ale zatím žádné plány.
Q: Jaký je příběh za Crash Diet a proč jste to nikdy nedali na žádné album GN'R?
A: To jsme udělali s Wesem (Wes Arkeen) a jeho kámošem, a šlo tam spíš o jejich kytary než o Guns.
Q: Co sakra mělo znamenat My World? (vždycky mě to zajímalo)
A: Skvělá otázka a tady je něco pro všechny zvídavé lidi, kousek, o kterém nevíte, ale je to skutečná story.
Nedokončené demo, rozpracované, první pokus / experiment z legrace, které se tenkrát stalo Duffovým oblíbeným songem. Říkal mi, jak to vždycky doma ohulil a pouštěl to s Ice T a chlápkama z Bodycount ještě předtím, než vyšly Illusions a než se rozhodlo, že to bude na desce. Chtěl jsem se pokusit trochu to rozvinout a chtěl jsem na to nějaké kytary, ale Slashova slova ve studiu ve vší vážnosti byla "je to perfektní", a Slash a Duff byli rozhodujícími faktory, zda to mít na albu či ne.
Osobně si myslím, že Duffovi se to doopravdy líbilo, ale nemůžu říct, jestli to tak bylo i u Slashe. Vlastně mám pocit, že si byl dobře vědom toho, že by někdo mohl mít s tímhle songem potíže a obrátit to proti mně, takže pro něj to v tomhle smyslu bylo "perfektní". Podle mě o tomhle Duff nevěděl ani toho nebyl součástí a byl náhodně "využit", aby mi rozmluvil další rozvíjení toho songu nebo to, že bych to na album nedal, a je fakt, že v té době jsem to v tom stavu na album dát nechtěl.
Q: Kdy nejdříve můžeme očekávat a doufat v turné / ohlášení turné?
A: Až se na něm dohodneme! Skutečně, já nevím a zaměřuju se víc na jiné věci, ale vážně se o tom bavíme. Máme skvělé vztahy s našimi evropskými i jinými promotéry, stejně tak s promotéry v Austrálii a Japonsku, a Irving má spoustu nápadů, které jsme zrovna začali nadhazovat.
Q: Viděl jsi ta fan-made (fanoušky vyrobená) videa online, libí se ti některá z nich nebo nějaké konkrétně?
A: Viděl jsem jenom malé kousky.
Q: Spatří někdy světlo světa ta znovu nahraná Appetite? (studiová práce z roku 1999 s novou bandou)
A: (...) Možná, ale mělo to jenom učební účely, spíš něco jako na zkouškách.
Q: Uvidíme někdy nějaký dokument o předělávání Guns a vyrábění CD?
A: O skutečnostech kolem vyrábění cd budeme trochu nějakou dobu mluvit, mimo to nemůžu říct.
Q: To "další" album – vypadá jako tohle? Tak odlišný styl?
A: Není mi přesně jasná ta otázka, ale zkusím to... Je tam mnohem víc odlišných stylů než na tomhle albu. Jak jsem řekl, pro mě je to spíš něco jako dvojité album, tedy Chinese a jeho nástupce.
Q: Je muzika smyslem tvého života, a když ne muzika, pak co?
A: V mnoha věcech je to moje rodina a Guns.
Q: Je kapela stále v kontaktu s Paulem Hugem? Nějaké další plány do budoucna s ním? Jeho hostování nebo možná turné?
A: Ano, jsem si jistý, že jsou, a možná.
Q: Zdá se to jenom mně, nebo slyším, jak říkáš Lennon, když hraju Catchera pozpátku?
A: Nevšiml jsem si. Není to ode mě záměr, ale to neznamená, že to tam není.
Q: Budou na příštích albech nějaké předělávky?
A: Možná. Zatím jsem to neplánoval.
Q: Znáte se s Billem Wardem? Často s ním mluvím, můžeš mi říct něco, s čím bych ho mohl třeba nějak překvapit? Abych mohl jít a říct, hej, Bille, Axl mi o tobě řekl, že... atd., cokoliv.
A: Sabbath? Nikdy jsme se nesetkali, pozdravuj a přeju vše nej!!
p.s. Prosím, začni zas na pódiu nosit ty bílé spodky, vypadá to úžasně.
A: Ha!! Mám je zrovna teď a skejtuju ve svý betli plný modrýho rosolu a jsem na acidu, protože já jsem The Shackler in the Rye with Diamonds!!
§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
Whoo, toť vše!!!
D.F., 26.4.2009
Komentáře
Přehled komentářů
+
To poslední je samozřejmě parodie na song Lucy in the Sky with Diamonds od Beatles, ale ten zbytek nevím. Možná by se o tom dalo popřemýšlet, třeba na něco přijdu... Chtěl jsem ten překlad dodělat co nejrychlejc, tak jsem se nad tímhle posledním až tak moc nezamýšlel.
re..........
(D.F., 27. 4. 2009 8:52)
Já taky ne, z toho si nic nedělej... Ona ani nebyla žádná sranda to přeložit.
A: Ha!! I’m wearin’ ‘em now and skateboarding in my crib filled with blue jello while on acid for I am The Shackler in the Rye with Diamonds!!
:-D
(J.R., 26. 4. 2009 21:54)Ta poslední otázka je skvělá,akorát jsem nepochopil dost dobře smysl té Axlovy odpovědi:-D
re..............
(D.F., 17. 2. 2009 10:04)
Díky... Já bych řekl, že dřív nebo později se nová verze OMG někde objeví.
Další pokračování překladu bude hned jak to půjde.
Super
(Lukáš, 14. 2. 2009 22:36)Je to skvělý mít to po ruce v češtině...zasloužil by sis nějkaou cenu :) Jinak k jedný otázce spíš bych si přál aby na CD bylo Oh my God.
+............
(D.F., 27. 4. 2009 8:59)